Nadarzyn, 14 maja 2017 r.

LOTTO Poland Bike Marathon 2017

Nadarzyn

Gmina Nadarzyn (73,4 km2)– znajduje się w południowej części powiatu pruszkowskiego, a zamieszkuje ją ponad 11 tys. mieszkańców (ze względu na użytkowników działek letniskowych w okresie wiosenno – letnim liczba ta zwiększa się prawie dwukrotnie).

Dzisiejszy Nadarzyn – to gmina nowoczesna i otwarta, w której inwestorzy i nowi mieszkańcy mogą liczyć na przychylność i współpracę lokalnego samorządu. Intensywny i zrównoważony rozwój Gminy Nadarzyn od lat jest dostrzegany i wyróżniany na forum krajowym w konkursach i rankingach. Gmina Nadarzyn jest idealnym miejscem dla wszystkich, którzy nade wszystko cenią sobie ciszę, spokój i bogactwo środowiska naturalnego, poszukują odpoczynku od uciążliwości wielkomiejskiego życia, ale w pobliżu metropolii warszawskiej. Od lat w Gminie Nadarzyn odnotowuje się intensywny rozwój gospodarczy. Dzięki umiejętnemu gospodarowaniu finansami znaczna część budżetu przeznaczana jest na wydatki inwestycyjne, co umożliwiło przeprowadzenie wielu dużych i znaczących inwestycji w zakresie oświaty, sportu i kultury. W Gminie Nadarzyn dobrze rozwinięta jest infrastruktura techniczna, a władze samorządowe dużą uwagę przywiązują do inwestycji związanych ze sportem, kulturą i oświatą.

Nadarzyn w Internecie: www.nadarzyn.pl



Informacje o maratonie MTB

data: niedziela, 14 maja 2017 r.
miasteczko Poland Bike: Zespół pałacowo - parkowy w Młochowie k. Nadarzyna
godziny pracy biura: sobota, 13.05.2017 r.: godz. 17.00-20.00

niedziela, 14.05.2017 r.: godz. 8.30-15.00, w tym:
godz. 8.30-10.30 (zapisy dystans MINI CROSS)
godz. 8.30-11.00 (zapisy dystans FAN)
godz. 8.30-12.00 (zapisy dystans MINI/MAX)
dystans FAN: 8 km ; start: 11.15
dystans MINI: 27 km ; start: 12.30
dystans MAX: 48 km ; start: 12.30
dystans MINI CROSS: start: 10.45

Mapa trasy maratonu


Opis trasy

Start i meta oraz kolarskie miasteczko będzie zlokalizowane w przepięknym Parku Pałacowym w Młochowie kolo Nadarzyna. Tak samo, jak przed rokiem, rywalizacja rozegra się na niemal 20 kilometrowej rundzie poprowadzonej prawie w całości na obszarze Lasu Młochowskiego. Uczestnicy Mini pokonają ją jeden raz, a zawodnicy z Maxa dwukrotnie. Dojazd na pętlę to około 6 km po trasie, którą pokonuje Fan, a po zaliczeniu okrążenia pozostaje finiszowy, ponad kilometrowy odcinek do mety (również wspólny dla wszystkich trzech dystansów).

Sektory i pierwsza prosta to brukowana alejka (ul. Markiewicza), którą ruszymy wprost na asfalt ul. Mazowieckiej i po 200 m skręt w lewo w ul. Źródlaną – kolejne 300 m i na dobre znikamy w lesie.

Dominującą część nawierzchni stanowią dukty leśne, zasadniczo dosyć twarde (szutrowe, po ubitym piasku lub igliwiu), ale czasem z rozjeżdżonymi koleinami, a chwilami z korzeniami, piaskiem lub trawą. Mogą się zdarzyć krótkie fragmenty trasy, gdzie natkniemy się na kałuże lub podmokle dróżki - zwłaszcza, jeśli popada. Po drodze mamy też odcinki singli, które wiją się pomiędzy zaroślami, kilkakrotnie przecinamy szutrową drogę wskroś lasu. Sam szuter stanowi mniej więcej 1/3 całości dystansu.

Dwa razy na ponad 19 kilometrowej rundzie pojawia się asfalt: około 300 m odcinek w miejscowości Krakowiany oraz dwa przecięcia o charakterze „wyboistym”, po południowej stronie Młochowskiego Lasu na wysokości Żelechowa. Cała reszta to (mniej lub więcej) rodzaj wymagającego trekkingu. Trochę bardziej technicznie będzie w polowie i pod koniec każdej rundy, gdzie trasa wiedzie odpowiednio w pobliżu jeziorka na byłej żwirowni oraz przez mini-dolinkę okolicznego strumyka.

Wzorem ubiegłego roku na rundzie Mini uczestnicy zaliczą wersję „light” na wyrobiskach byłej kopalni, a na drugim okrążeniu rozszerzenie Maxa w opcji „full”. Poza tym nie ma trudnych podjazdów czy karkołomnych zjazdów, ale teren nieustannie faluje, co daje w efekcie sumę podjazdów niemal 180 m na rundzie Mini i nieco ponad 300 m na rundzie Max. Ani dużo, ani mało - ale biorąc pod uwagę interwałowy charakter (ze względu na częstą zmianę kierunku jazdy) oraz miejscami miękkie podłoże, sumaryczny wysiłek może mimo wszystko dać się niektórym zawodnikom mocno we znaki (zwłaszcza, że najbliższy weekend ma być wg prognoz bardzo ciepły czy wręcz gorący).

Ostatnie kilkaset metrów do mety prowadzi żwirowymi alejkami po parku, a przed samym finiszem kilka wiraży po bruku.

Dobór opon ze względu na rodzaj gleby mocno zależy od pogody. Jeżeli będzie sucho i słonecznie – w takim przypadku polecałbym szerokie semi-slicki, raczej mocno dopompowane. Jeśli pokropi czy wręcz popada (nawet dnia poprzedniego), to lepsze będą opony uniwersalne aż do „agresywnych” ze względu na przyczepność na śliskich sekwencjach trasy. Wtedy ciśnienie raczej w registrach od średnich do wysokich (zależnie od szerokości).


Program zawodów

godz. 8.30-11.00 zapisy w Biurze Zawodów (dystans FAN)
godz. 8.30-12.00 zapisy w Biurze Zawodów (dystanse MINI, MAX)
godz. 9.00-10.30 zapisy w Chatce Małolatka (dystans Mini Cross)
godz. 10.45 start Mini Cross
godz. 11.10 ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystans FAN)
godz. 11.15 start maratonu, dystans FAN
godz. 12.20 ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystanse MINI, MAX)
godz. 12.30 start maratonu, dystanse MINI i MAX
godz. 13.00 dekoracja dystansów Mini Cross i FAN
godz. 15.30 dekoracje dystansów MINI i MAX

Wyniki maratonu

Aktualne wyniki zawodów zawsze znajdziesz na stronie www.bikermania.pl